fejlesztés

E-learning tippek - kerülendő elemek

magyar

Az elektronikus tananyagok tervezésénél és megvalósításakor is számtalan olyan dolgot szem előtt kell tartani, mely ugyan apróságnak tűnhet, mégis az egész tananyagunkra befolyással lehet. A téma jellegéhez kapcsolódóan meg kell találnunk a középutat, hogy a megfelelő mennyiségű hagyományos ismeret mellett, a szemléltető multimédiás tartalom ne vesszen el és ne is legyen túlzott uralkodó mértékben jelen a kész anyagunkban. A cikkben számos ilyen és ehhez hasonló probléma került összegyűjtésre, melyet érdemes megszívlelnünk.

A "Tovább" gomb az e-learning tananyagokban

magyar

A tovább gomb az elektronikus tananyagok elengedhetetlen része. Az automatikus időzítő használatával azonban már felmerülhet a kérdés: szükség van a tovább gomb használatára?
Íme néhány tipp, hogy a tanuló motivált legyen a következő oldal megtekintésére  – akár a tovább gombbal, akár nélküle:

E-learning tévhitek

magyar

Az e-learning alapú oktatás vagy a tantermi oktatás az izgalmasabb? Ha jól belegondolunk, egy rosszul megtervezett képzés esetén egy tantermi oktatás is lehet ugyanolyan unalmas. Egy kis kreativitással és erőbefektetéssel változatos feladatokkal teli, érdekes, motiváló e-learninges tananyagot készíthetünk el. A tanulókat az első időszakban már csak a változás tudata is izgalomban tart, ezért ne akarjunk elsőre tökéletes tananyagot elkészíteni, törekedjünk a fokozatosságra, a változatosságra.

 

E-learning tippek

magyar

Amikor valaki az e-learning bevezetésbe kezd, áttekinti a piacot, hogy milyen fejlesztő eszközökkel valósíthatóak meg elképzelései. A piacon egyre több a (rapid) e-learning fejlesztő eszköz, és a korlátozott funkcionalitású ingyenes verziótól a több százezer forintos alkalmazásig nagy a választék. Ahhoz, hogy megfelelően döntsünk, a következő kérdéseket kell végiggondolnunk:

1)      Mekkora összeg áll rendelkezésünkre?

2)      Ki fogja használni, és milyen készségekkel rendelkezik?

3)      Mi a célunk?

E-learning sablonok

magyar

Többször találkoztunk már azzal a problémával, hogy amikor valaki tananyagfejlesztésbe kezd, nem tudja milyen színvilágba, megjelenésbe ágyazza tananyagát. Nagyobb szervezetek esetében a színvilág általában a cég logójához, arculatához igazodik, más esetekben viszont bajban lehetünk. Hogyan fogjunk hozzá a megfelelő design, sablon kiválasztásához. Többek között ezekre a kérdésekre kaphatunk választ az ARTudásmenedzsment cikkéből.

A költség a legfontosabb szempont a vállalati informatikai rendszer kialakításánál

magyar

Egy nemzetközi felmérésből kiderül, hogy a kisvállalkozások az informatikai rendszereik kialakításánál a költségekre figylenek leginkább - a magyarok 60%-a tartja ezt különösen fontos kérdésnek. A hazai felmérés 200kkv-t érintett. A kisvállalatok 24%-a bízik abban, hogy pénzügyi helyzete az elkövetkező egy évben javulni fog.

Kiváló e-learning tartalom

magyar

A legtöbben azt gondolhatnánk, hogy számos témát az e-learninggel nem lehet megtanítani. A következő tartalom ezt a tévhitet cáfolja meg. Ezúttal egy magyar e-learning tananyagról van szó, a pálinkafőzésről. Az anyag már a főzés előtti szakaszt is hosszabban taglalja, bemutatva az erjesztéshez szükséges alapfeltételeket is.

Hogyan kapcsolódhatunk be nemzetközi projektekbe?

magyar

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal kelet-európai fókuszú konferenciát rendez a Világbank és az EU Bizottság képviselőinek részvételével, melyen a hazai és külföldi cégek első kézből kapnak tájékoztatást a nemzetközi gazdaságfejlesztési projektekbe való bekapcsolódási lehetőségeikről. A konferencia célja, hogy a cégek megtudják, miként lehet eredményesen bekapcsolódni ezekbe a fejlesztésekbe szaktanácsadóként, árubeszállítóként vagy akár fővállalkozói szerepben.

Subscribe to RSS - fejlesztés